A klaszterek olyan iparági
horizontális szakmai szerveződések, ahol a tagok együttműködési pontokat
keresnek a közös és kölcsönös előnyök megszerzése érdekében. A szerveződési
forma elsősorban az angolszász országokban volt honos, majd a sikeres példa
alapján az Európai Unióban is preferált szerveződési formává vált.
Magyarországon először a néhány éve indult el a kezdeményezés. Alapelve a
hálózati elvű szerveződés.
A dél-alföldi régió számos pontján komoly problémát jelent az informatikai és hírközlési rendszerek fejletlensége. A klaszter feladatának tekinti, hogy a régió minden településen magas szintű és versenyképes árú informatikai és hírközlési szolgáltatások álljanak a lakosság, az önkormányzatok és a vállalkozások rendelkezésére. Küldetésünk, hogy a régió minden pontjára a legkorszerűbb digitális televízió és a legnagyobb sávszélességű internet kapcsolat jusson el optikai gerinchálózaton, miközben a klaszter tagvállalat helyi üzemeltetők magas hozzáadott értékű informatikai és ügyfélszolgálati munkával teszik a szolgáltatás-csomagot igazán értékessé a felhasználók számára.
A Dél-alföldi hírközlési és informatikai Klaszter
létrehozásával eredményesen javítottuk a régióban működő informatikai és
hírközlési vállalkozások versenyképességét.
A Dél-alföldi hírközlési és
informatikai Klaszter fő célja a dél-alföldi régió hírközlési és informatikai
helyzetének előmozdítása, az iparág és a piac fejlődésének a biztosítása, a
szükséges infrastrukturális, műszaki, informatikai és kommunikációs feltételek
megteremtése. A Dél-alföldi hírközlési és informatikai Klaszter vállalása és
alapfeladata a szinergikus kapcsolatok erősítése, a hálózatos együttműködésből
adódó komparatív előnyök kiaknázása, a kapcsolódó humán erőforrás-fejlesztési,
tanácsadási, és partnerség-szervezési tevékenység folytatása. A Dél-alföldi
hírközlési és informatikai Klaszter jogi formáját tekintve nem önálló jogi
személyiségű, önkéntesen szerveződött non-profit szervezet, amely polgárjogi
társulási megállapodással létrejött hálózatot alkotva, közös célok elérése
érdekében tevékenykedik.
·
Vezetékes
hírközlési hálózatépítés
·
Közműhálózat
építési földmunkák
·
Ügyfélszolgálati
tevékenység és támogatás
·
IP
alapú telefonszolgáltatás és menedzselés
·
D3
szabványú modemes végpontok üzemeltetése
·
Előfizetői
bekötés és hibajavítási tevékenység
·
Kábeltelevíziós
fejállomási központok üzemeltetése
·
Internetes
fejállomások működtetése és felügyelete
·
Hálózati
útválasztó eszközök kezelése és beállítása
·
Informatikai
célú hálózatépítés és karbantartás
·
Optikai
kábelek hegesztése, hibakeresése és mérése
·
Fényvezető
kábellel kiszolgált kiemelt végpontok ellátása
·
Közösségi
és térfigyelő kamerarendszerek telepítése
·
Napenergia
hasznosítás, zöldenergia termelés
·
Szoftverfejlesztés
és egyedi programozási feladatok
·
Hálózat
menedzsment szoftverek kezelése
·
Pályázati
és üzleti tanácsadás a fejlesztésekhez
·
Általános
jogi és gazdasági tanácsadás vállalkozóknak
·
DVB-C
digitális televíziózás, IP alapú televízió
·
Digitális
átállás megvalósítási projekt
·
Hálózati
együttműködés, információ-szolgáltatás
·
Tudásmegosztó
szakmai rendezvények
·
Egységes
marketing és üzleti kommunikáció
·
Stratégiai
tervezés és megvalósítás támogatása
·
Közös
beruházások tervezése, előkészítése és megvalósítása
·
Adatbázis
kezelés, partnerközvetítés, közös beszerzések
Hírközlési hálózatépítés a legkorszerűbb eszközökkel –
klaszter együttműködés és erőforrás-megosztás a költséghatékonyság jegyében
Az informatikai és hírközlési cégek
alapvető problémájára az, hogy hogyan építsenek hírközlési hálózatot. Korábban
elsősorban légkábeles hálózatok létesültek, amelyek gyorsan és költséghatékony
módon készültek el. A légkábeles hálózatok azonban a természetes és az épített
környezetet is jelentős mértékben befolyásolják látványukkal, hiszen az oszlopsorok
sok helyet foglalnak el. A mai világban már nem szívesen nézünk az utcán
oszlopokat, jobban szeretjük, ha a kábeleket a tervezők és a kivitelezők
elrejtik a szemünk elől.
A földkábeles hálózatok számos előnyt
hordoznak. A védőcsőbe fektetett kábelnek nem kell szembenéznie az időjárás
viszontagságaival, az egyre nagyobb szélsőségekkel. A földkábeles elhelyezés
nagyobb mechanikai védelmet jelent. Mivel a földkábel nincs a napsütésnek
kitéve, ezért a kábeleket sokkal hosszabb ideig tudjuk használni, hiszen sokkal
lassabban öregszenek. A földkábeles hálózatok városképi szempontból is előnyt
élveznek, ugyanakkor az építési folyamat kétségtelenül sokkal lassabb és messze
drágább. Ilyen körülmények között minden megtakarítás számít!
Erre a kihívásra kiváló megoldást
jelent a klaszter struktúra, mivel a klaszter számos nagyteljesítményű
Caterpillar és Takeuchi munkagépe segítségével jó munkaszervezéssel minden tag
számára elérhető a rövid határidővel elkészülő, jó minőségű földmunka. Ma a
távolsági hálózatok, de sokszor a belterületi optikai kábeles hálózatok is
alépítményben létesülnek. A klaszter tagok a legjobb gyakorlatokat osztják meg
egymás között a hálózatépítés területén.
A klaszter együttműködés egyik
legfontosabb mozgatórugója az erőforrások megosztása. Az egyes hírközlési
vállalkozásoknál jellemzően nem egyszerre jelentkeznek a hírközlési
hálózatépítési feladatok, illetve a hálózatépítési kapacitásokra is csak az év
rövid időszakában van szükség. A kisebb vállalkozások számára nem gazdaságos
az, ha folyamatos jelleggel nagy létszámú hálózatépítő csapatot tartanak fenn,
mert számukra csak a hasznos munkaidő kis részében tudnak konkrét feladatot
biztosítani. Még a több települést ellátó szolgáltatók sem tudják maguknak
megengedni azt, hogy korszerű munkagépeket vásároljanak, majd azokat az idő
jelentős részében kihasználatlanul tárolják.
A klaszter a közös projektek
szervezésén keresztül segít a különféle tag számára rendelkezésre álló
kivitelezési kapacitások, munkagépek és élőmunka optimális elosztásában.
Megfelelő szervezéssel a klaszter biztosítani képes azt, hogy mindenkinek
rendelkezésére álljon a megfelelő eszközpark a szükséges időre. A munkagépek és
a hálózat-kivitelező csapat közös használatán keresztül sokkal kedvezőbb
kivitelezési egységárak érhetőek el, így a klaszter tagvállalatok
versenyképesebb áron tudnak szolgáltatni, alacsonyabb működési költségek
mellett tudják kiszolgálni előfizetőiket.
A klaszter tagok már több éves
múltra tekintenek vissza a kábeltelevíziós szolgáltatások terén, a
szolgáltatást elsősorban Békés és Csongrád megyében kezdték meg magánszemélyek
és üzleti felhasználók részére. A klaszter partnerek hálózata dinamikusan
fejlődik és szolgáltatásaink egyre több településen elérhetővé válnak.Mára a
dél-alföldi régió nagykereskedelmi és kiskereskedelmi hírközlési piacának egyik
vezető, kiemelten lakosságbarát szolgáltatóját jelenti a klaszter. Kiváló
minőségű és kedvező árú szolgáltatásaink a nagyvárosokban és a legkisebb
falvakban egyaránt elérhetőek.
Kábeltelevízió:
Több mint 55 kiváló analóg TV csatorna és 100 feletti digitális TV csatorna! Válasszon kedvenc csomagot! A csomagban található több, mint 55 csatorna tartalmazza a legszélesebb érdeklődési igényt is kielégítő tematikus programokat. Továbbra is elérhető analóg kábeltévé szolgáltatásunk előnyei:
- A legszélesebb analóg csatornakínálat.
- Beltéri egység nélkül is fogható.
- A szolgáltatás megosztható egyszerre több
televíziókészülék között is, így azonos időben különböző csatornákat nézhet.
- A szolgáltatás minősége független az
időjárástól és a légköri viszonyoktól.
Internet szolgáltatásunk egyre
több helyen elérhető optikai és KTV kábelen. Kiváló minőségű, 24 órában
non-stop felügyelt, szélessávú internet hálózati hozzáférési szolgáltatást
nyújtunk. Hálózatunk kábelTV rendszerű, de néhány helyen rézvezetékes,
mikrohullámú és optikai technológiákat is alkalmazunk a legjobb minőség, és
maximális sávszélesség biztosítása érdekében.
Minőség és felügyelet: a klaszter
tagok rendszere az együttműködésnek köszönhetően folyamatosan felügyelt, a nap
24 ellenőrizzük a hálózatot. A heti 7
napon 24 órás elektronikus hibaelhárító szolgáltatás garancia arra, hogy több
tízezer ügyfelünknek, így Önnek is folyamatos internet elérése legyen
otthonában, vagy irodájában.
A klaszter megbízható, kiváló színvonalú szolgáltatást
nyújt:
- non-stop 24 órás állandó megbízható internet kapcsolat,
- garantált minimális sávszélesség,
- telefonos ügyfélszolgálat,
- rugalmasan válaszható sávszélességek,
- egyszeri fix havi díj, forgalmi díjak nélkül.
IP alapú vezetékes telefon-szolgáltatás:
A teljes klaszter partneri
hálózaton belül díjmentes IP alapú kábeltelefon, kedvező díjak másodperc
alapon. A klaszter elindította új, interneten keresztüli telefonszolgáltatását,
amely lehetővé teszi, hogy mindazok, akik szélessávú Internettel rendelkeznek,
akár ingyenesen tudjanak magas színvonalban telefonálni.
Dinamikusan fejlődő VoIP
szolgáltatásunk jelentős költséghatékonyságot nyújt a vállalkozásoknak,
cégeknek is.
A klaszter egy új technológiát használ,
ami a szélessávú internet elterjedésével reformot hoz a vezetékes telefóniában!
A technológia a VoIP (Voice over Internet Protokol) hang átvitele Internet
protokollon keresztül. Lényege hogy a
telefonálás hangját, kis adatcsomagokká alakítva az Internet továbbítja.
A szolgáltatás a teljes klaszter hálózaton belül díjmentes
egymás közötti beszélgetéseket kínál! A külső hívásokat kedvező egységárakon
bonyolíthatjuk, és a számlázás másodperc alapon történik!
Korszerű központi
fejállomási technológia a legnevesebb gyártók eszközeivel, minden számára
elérhető osztott erőforrásként
A korszerű hírközlési
szolgáltatások mögött egyre komolyabb informatikai háttér áll, a hírközlés és
az informatika között egyre jelentősebb közeledést figyelhetünk meg. Az egyre
nagyobb sávszélesség igények kiszolgálására nagy kapacitású, folyamatos üzemet
biztosító, elsőrangú minőségű internetes szerverekre, útválasztó eszközökre,
központi fejállomás egységekre és optikai gerinchálózati adókra van szükség.
Az ARRIS nem
rég mutatta be az iparági vezető CMTS portfoliójának legújabb tagját, a C4c™
CMTS-t. 7 RU méretű, kis- és közepes méretű fejállomások kiszolgálására
tervezték. A C4c CMTS ideális olyan fejállomások számára, ahol behatárolt a
fizikai hely, nincs szükség nagy moduláris CMTS rendszerek beüzemelésére, így
ideális olyan helyeken, ahol nem kell olyan nagy számú előfizetőt kiszolgálni. A
C4c CMTS nagyteljesítményű, DOCSIS® 3.0-alapú platform, mely a C4® CMTS technológiát
használja. A C4c CMTS a gyakorlatban használt és bevált C4 CMTS DOCSIS 3.0
hardveren és szoftver megoldásokon alapszik. A DOCSIS 3.0 csatorna-összefogás a
nagyon nagy sebességű szolgáltatásért: a C4c CMTS támogatja a DOCSIS 3.0 le
irányú jelfolyam (DS) csatorna összekapcsolási protokollját. A DOCSIS 3.0 le
irányú jelfolyam csatorna összekapcsolás lehetővé teszi az üzemeltetőnek, hogy
összefűzzön több letöltési csatornát, ezzel megvalósítja, hogy az átvitel
sebessége nagyobb legyen, mint ami egyetlen csatornán ez eddig lehetséges volt.
Példaként, négy összekapcsolt csatorna 160 Mbps sebességet tud biztosítani az
előfizető DOCSIS 3.0 kábelmodemén. A C4c CMTS
kiváló megoldás olyan kisebb fejállomásokon, ahol nincs szükség egy teljes
méretű CMTS széles működési skálájára, vagy ahol a fizikai hely mérete vagy az
energia táplálás behatárolt. Hat CAM (Cable Access Module) kártyahely áll
rendelkezésre, így rugalmasan lehet kialakítani a fel- és le irányú jelfolyam
kapacitást. A C4c CMTS 16-tól 80 letöltési jelfolyam kapacitást és 12-től 60
fel irányú jelfolyam kapacitást biztosít. Két komplex vezérlési kártyahely
teszi lehetővé az menedzselést és a rendszervezérlést.
A klaszter egyre több előfizetői
és forgalmi adatot kezel, amelyek üzleti szempontból bizalmas adatok. Az
előfizetői adatok kezelésére magas szintű jogszabályi és műszaki előírások vonatkoznak,
amelyek teljesítése mind beruházási, mind működtetési oldalról jelentős anyagi
erőforrásokat igényel. A klaszter a tagok között együttműködés keretében olyan
adatközpontot alakított ki, amely hosszú távon képes megfelelni az egyre
nagyobb adatfeldolgozási és adatkezelési igényeknek.
A több telephelyes működés, illetve
a hálózati együttműködés keretében egyre nagyobb a jelentősége az elektronikus
ügyintézésnek. A klaszteren belül elsőbbséget éleznek az elektronikus
dokumentumok. A papír alapú anyagok szkennelésre és digitális archiválásra
kerülnek, a szervereken tárolt információk mindenki számára a megfelelő
jogosultság birtokában tetszőleges helyről hozzáférhetőek, jól
visszakereshetőek.
A hírközlési szektorban az előfizetők a hét 7 napján
24 órás folyamatos szolgáltatást várnak el, ezért a központi erőforrások üzemeltetését
is ennek megfelelően szervezzük. A klaszteren belül a kisebb cégek számára
kiemelt jelentősége van a szakmai tudás megosztásának, hiszen egy-egy
szakterület speciális tudást igényel. Ma már a rendszergazdai szakmának is
rengeteg ága van, élesen elkülönül egymástól a fájl-szerverek és a levelező
szerverek üzemeltetéséhez kapcsolódó szaktudás. A szakma sokszínűsége miatt
elsősorban az integrált működés képes biztosítani azt, hogy mindenkinek
rendelkezésre álljon a sokféle képzettséget és gyakorlatot megjelenítő
szakember-gárda.
IP telefonszoltatás
technológia háttere
Az Internet Protokoll feletti
hangátvitel – elterjedt nevén VoIP, Voice over IP vagy IP-telefónia – a
távközlés egy olyan formája, ahol a beszélgetés nem a hagyományos
telefonhálózaton, hanem az interneten vagy más, szintén IP-alapú adathálózaton
folyik. Mivel az IP sajnos nem tudja garantálni sem a csomagok megérkezésének sorrendjét,
sem egyéb Quality of Service (QoS, szolgáltatásminőség) kritériumokat, a
VoIP-nak meg kell küzdenie mind az adatcsomagok alapvető, mind pedig az
újrarendezésből származó késleltetésével, valamint a csomagvesztéssel is. Az
alapvető késleltetés függ a beszélgetőpartnerek hálózatbeli távolságától, ennek
megfelelően a csomagok útvonalától, illetve a hálózat terheltségétől. Egy
másik, igen fontos és kényes probléma a különböző tűzfalakon és címfordító
(NAT) eszközökön való átjutásé. Ezt a különböző protokollok más- és
másféleképpen oldják meg, több-kevesebb sikerrel.
A költségekről
Általánosságban elmondható, hogy
az IP-alapú beszélgetés jóval olcsóbb a hagyományos távbeszélőn folytatottnál. Nincs
szükség ugyanis egy különálló hálózat kiépítésére és karbantartására, ami a
szolgáltatónak, s így a felhasználónak is jelentős költségmegtakarítással jár.
A felhasználók, ha rendelkeznek szélessávú interneteléréssel, az általuk ki nem
használt sávszélességet fektetik be a telefonozásba, gyakorlatilag extra költség
nélkül.A szolgáltató hálózatán belüli hívások jellemzően ingyenesek, hiszen
ezek csak az Internetet veszik igénybe és vannak lehetőségek voip szolgáltatás
használatával más voip szolgáltató előfizetőjének ingyenes hívására is.
Hordozhatóság
A végberendezéssel (legyen az egy
szoftver vagy egy konkrét IP-telefon) a világon akárhol bejelentkezhetünk a
szolgáltatóhoz, természetesen csak akkor, ha van megfelelő internetelérés
illetve a szolgáltató ezt lehetővé teszi. Ily módon persze az is megoldható,
hogy ugyanannál a szolgáltatónál legyen regisztrálva két, a világ teljesen
különböző pontján élő felhasználó, és így ingyen beszélgessenek., A VOIP
hordozhatóság élményét a Wlan (WiFi) csatlakozással rendelkező önálló vagy GSM
telefonnal kombinált "Wifi-Voip" mobiltelefonok adják, melyek
segítségével ingyenes Hotspotok vagy más kódolatlan Wifi hálózat (Repülőtér,
szálloda stb.) segítségével megvalósítható az Internetre történő csatlakozás
ezáltal a Voip használhatóság.
IP telefonszolgáltatás
üzleti lehetőség a klaszter számára
A klaszter keretében belül
megvalósított közös ügyfélszolgálati munka is az IP alapú telefonszolgáltatásra
épül, a több telephelyes működési modellben csakis ezzel a rugalmas
technológiai háttérrel biztosítható az, hogy az ügyfélkapcsolati munka
egyszerre lehessen helyi és központi jellegű. A terheléstől és a napszakoktól
függően a beérkező hívásokat a helyi irodák és a központi ügyfélszolgálat
dinamikusan kezeli a nap 24 órájában. A klaszter közös informatikai platformnak
kiemelt jelentősége van abból a szempontból, hogy a közös ügyfélszolgálati
központban és a helyi irodákban dolgozók is ugyanazokat az információkat érik
el valós időben, így hatékonyan tudnak segíteni az ügyfelek problémáinak
megoldásában, a kérdések megválaszolásában.
A nagyobb szolgáltatók számára
versenyelőnyt jelent az, hogy az előfizetőik számára teljes hálózaton belüli
díjmentes telefonálást kínálnak egyes csomagokban. A klaszter, mint
kisszolgáltatók szövetsége az IP alapú telefonszolgáltatásnak köszönhetően ezen
a területen is fel tudja venni a versenyt, mivel az egyes tagok között is
érvényes a hálózaton belüli díjmentes telefonálás a kölcsönösségi
megállapodások alapján. A klaszter tagok előfizetői így nem csupán településen
belül, hanem a szomszédos települések egyes előfizetőivel, sőt akár távolabbi
hálózatokkal is díjmentesen tudnak telefonálni.
A klaszter méretgazdaságos
működése lehetővé tette, hogy másodperc alapú elszámolást biztosítson az IP
alapú telefonszolgáltatáshoz, amely az előfizetők számára komoly
megtakarításokat hozhat a félperces vagy egész perc alapú számlázáshoz képest,
mert a rövid hívások pár Forintból lebonyolíthatóak. Az ár-érzékeny lakosság
körében a klaszter IP alapú telefonszolgáltatása különösen népszerű, miközben
az előre feltöltött egyenleg a szolgáltatói oldal kockázatát minimalizálja.
Az IP alapú telefonszolgáltatás
technológia független megoldás. A klaszter által nyújtott IP alapú
telefonszolgáltatást internetre csatlakoztatott okos-telefonon keresztül is
elérhetjük, így a klaszter jól biztosítja a szolgáltatás hordozhatóságát is.
Az IP alapú telefonszolgáltatás
kiváló alternatívát jelent a régi analóg telefonközpontok kiváltására, miközben
minőségi előrelépés is történik. A klaszter által üzemeltetett IP alapú
telefonközpontok számos virtuális telefonközpontot és call center megoldást
tudnak működtetni, hangrögzítéssel és interaktív menürendszerrel. A kedvező árú
szolgáltatást már a kisebb önkormányzatok és vállalkozások számára is gyorsan
megtérülő megoldást jelent, hiszen a beruházás mindössze néhány IP alapú
készülék beszerzését jelenti, míg a szolgáltatás részt a központi erőforrások
biztosítják, amelyet használatát a szolgáltatók versenyképes havidíj ellenében
biztosítják. A szolgáltatás megbízhatóságában kulcstényező a folyamatos és
stabil internet kapcsolat, ezért a hálózat folyamatos fejlesztése a klaszter
stratégiájának kulcsfontosságú eleme.
Ügyfélszolgálat, elektronikus ügyfélszolgálat – szoros
közelségben az előfizetőkkel
A klaszter számára kiemelten
fontos, hogy ügyfeleik ne csupán a szigorúan vett szolgáltatást illetően
kaphassanak kiemelt minőséget, de a tágabban értelmezett szolgáltatás
értelmében az ügyfélszolgálat is ilyen lehessen. Az ügyfélszolgálat kiemelt
célja, hogy az ügyfeleket kellőképpen körültekintetően és komplex módon
tájékoztassa az aktuális akciókról, továbbá a szolgáltatásokhoz kapcsolódó
aktuális – akár jogszabályi – változásokról is.
Az adminisztráció magas
színvonalának érdekében minden olyan aktust, ami az ügyfelet érinti, teljes
vállalatirányítási rendszer alkalmazásával igyekszünk megfelelően rögzíteni.
Így van ez a szerződéskötéssel is. Az ügyfelek számos opciót választhatnak,
továbbá lehetőség van arra is, hogy egy későbbi időpontban, ha kedvezőbb
csomagajánlatot kaphatnak, akkor a fennálló szerződésüket az ügyfélszolgálaton
módosíthassák.
Mivel a tapasztalatok alapján
számos alkalommal van arra szükség, hogy ügyfeleink segítséget kérjenek, vagy
valamilyen – általuk fontosnak tartott – információt megosszanak velünk, 24
órás, a hét minden napján üzemelő üzenetrögzítős ügyfélszolgálatot hoztunk
létre. Az üzenetek a rögzítést követően azonnal email formátumban az ügyeletes
kollégákhoz kerülnek, akik a bejelentéstől függően visszahívják az ügyfelet,
vagy munkalap formájában a szakértőkhöz „delegálják” a feladatot.
Nyilvánvaló módon az
ügyfélszolgálat is akkor igazán hatékony, ha „nagyban” működtetik. A klaszter
tagjai számára külön-külön túl nagy anyagi megterhelést jelentene ennek a
rendszernek a működtetése, azonban az IP telefónia miatt arra is van lehetőség,
hogy az egyes tagok ügyfélszolgálati telefonszámai egy közös virtuális
telefonközpontba legyenek regisztrálva, így egy rendszerben kezelhetőek az
üzenetek, feladatok. A rendszer lehetővé teszi, hogy megfelelően gazdálkodva a
humánerőforrással, akár egyszerre csak egy műszaki ügyeletes kolléga is meg
tudja oldani a help-desk szolgáltatást távolról, több ezer ügyfelet
kiszolgálva.
Nagyon fontos, mondhatni kiemelt
feladatnak tekintjük, hogy a klaszter tagjai minden tekintetben a vonatkozó
jogszabályok szerint járjanak el. Ebbe beletartozik a tagok jogkövető
magatartása, de az ügyfelek részéről is ugyanezt várjuk el.
A fentiek okán folyamatosan azon
dolgozunk, hogy a klasztert alkotó vállalkozások mindegyike naprakész
információkkal rendelkezzen a hatályos ügyfélszolgálati jogi és
fogyasztóvédelmi előírásokat illetően is. Azért, hogy ezek a célok
maradéktalanul teljesülhessenek, rendszeresen klaszter szakmai napokat tartunk,
ahol a műszaki információk mellett az aktuális jogszabályi változásokra is
kitérünk.
A klaszter hisz abban a
Széchenyitől származó mondatban, ami a gazdasági prosperitás és az adott
közösség műveltsége, tudása közötti ok-okozati összefüggésre mutat rá. Éppen
ezért rendszeresen szervezünk az ügyfélszolgálatos munkatársaknak olyan
tanfolyamokat, képzéseket, ahol lényegre törő és gyakorlat-orientált
ismeretekhez juthatnak azért, hogy a munkájukat még jobban végezhessék.
Ahogyan már fentebb említettük,
abban hiszünk, hogy mind a Szolgáltatónak, mind az ügyfeleknek vannak jogaik és
kötelezettségeik. Sajnálatos tény, hogy egyes ügyfelek nem, vagy csak késve
tesznek eleget fizetési kötelezettségüknek. A helyzet kezelése rendkívül
fontos, hiszen a vállalkozások életpályájuk tervezésekor adott volumenű
bevétellel terveznek, de fontos azért is, mert a fizetés elmaradozása
demoralizáló hatású a többi ügyfél vonatkozásában. Ugyanakkor ezen behajtási
tevékenység végzése során sem tekinthetünk el a követendő magatartástól, éppen
ezért a teljes vállalatirányítási rendszerből naprakészen lekérdezhető adatok
alapján történik a felszólítás, és ha szükséges, akkor a jogi lépések. A
rendszer ugyanakkor megengedő is, hiszen lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy
tetszőleges fizetési határidőt kérhessen.
Digitális televíziózáshoz
kapcsolódó előnyök
A digitális műsorszolgáltatás korszakváltást jelent a
televíziózás történetében. Európai uniós kötelezettségünknek eleget téve
Magyarországon
2013 a digitális átállás éve. Az átállás során a
hagyományos, vagy analóg adásközvetítést a digitális közvetítés váltja fel. Az
átállás után mindenki
csak a korszerű digitális rendszerben foghatja a
televízióadásokat, ami tökéletes kép- és hangminőséget és számos új kényelmi
szolgáltatást
jelent.
-
3 helyett 7 csatorna kínálatából választhat
előfizetési díj nélkül.
-
Az előfizetéses szolgáltatóknak számos új, nagy
felbontású csatorna áll rendelkezésre (HD képminőség).
-
A gyermekvédelmi zár segítségével gondoskodhat
kiskorú gyermeke biztonságos televíziózásáról.
-
Az intelligens elektronikus műsorújságot akár a
televízión keresztül is elérheti (EPG).
-
Kedvenc filmjeit akár eredeti nyelven is
megnézheti.
-
A műsorokat feliratozva is láthatja, sőt akár a
feliratozás nyelvét is megválaszthatja.
-
Az adásokat akár megállíthatja, rögzítheti és újranézheti.
-
Az online videótéka segítségével filmeket
tölthet le és nézhet meg.
A klaszter a közös
központi rendszerek üzemeltetésével azon dolgozik, hogy a digitális
televíziózáshoz kapcsolódó előnyök minden előfizető számára kézzel fogható és
megfizethető szolgáltatásként állhassanak rendelkezésre a régió minden pontján.
Klaszter szakmai
program
·
Közös
fellépés a piacon az internet sávszélesség beszerzésével kapcsolatosan, a közös
beszerzés eredményeként létrejött internetet a klasztertagokhoz eljuttató
gerinchálózatok kiépítése, gazdaságos működtetése.
·
A
helyi hálózatokon internet és kábeltelevízió szolgáltatást nyújtó egyes
klaszter tagok számára az új technológiákhoz való hozzáférés biztosítása.
·
A
szerver technológiákban közös beruházások megvalósítása, közös üzemeltetés a
gyorsabb és hatékonyabb hibajavítás érdekében.
·
A
hosszú távú versenyképesség és méretgazdaságossági szempontok alapján a kiemelt
szaktudással rendelkező humán tőke osztott erőforrásként történő felhasználása,
az erőforrások elosztásának klaszteren belüli szervezése.
·
Az
előfizetők részéről egyre jelentősebb az igény a nagyobb sávszélességre. A
piacon a technológiák folyamatosan megújulnak, jelenleg a DOCSIS
3.0 szabvány szerint. Az innováció kutatáson, fejlesztésen és tesztelésen
keresztül valósul meg, a tevékenységnek a közös megvalósítása gazdaságos,
takarékos és szinergia lehetőségeket hordoz.
·
A
területen és a klaszter tagok között számos informatikai vállalkozó működik,
akik a felhasználók részére nyújtanak szolgáltatásokat. Ahhoz, hogy az
informatikai vállalkozók hatékonyan tudják a felhasználókat támogatni
munkájukban, tevékenységükben vagy csak egyszerűen az internet használatban,
mint szórakozási formában szükség van arra is, hogy ez a szakember-gárda is
ismerje a legújabb technológiákat, a hozzájuk kapcsolódó elemeket és
információkat. A tudás-átadás és az információ-csere egyik legjobb fóruma éppen
a térségi hírközlési és informatikai klaszter lehet.
Klaszter tagság
előnyei: közös beszerzések, tudásmegosztó szakmai napok, méretgazdaságos
működés
Technológiai innováció
megvalósítása és bevezetése a helyi kábel hálózatokon jelen lévő klasztertagok
részére kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a jelenleg ismert legnagyobb
adathálózati (internet) sávszélességet tudják előfizetőik részére biztosítani.
Docsis 3.0 alkalmassá tétel, bevezetés, tesztelés és üzemeltetés, a kapcsolódó
szakmai tapasztalatok és tudás megosztása jelentik a feladat klaszteren belüli
megvalósításának fő lépéseit. A klaszter számos projekt működtetése mellett az
alábbi együttműködési lehetőségeket kínálja:
·
A legjobb tapasztalatok (bestpractice) bevezetése
a hálózat üzemeltetés területén. A hálózatok monitorozása, hibakeresése. Egyes
klaszter tagok különféle eszközbeszerzési pályázatokon korszerű műszereket
szereztek be, azonban nem rendelkeznek azzal a szaktudással, amivel a
rendelkezésre álló eszközöket és erőforrásokat optimálisan ki tudnák használni.
Felmerült problémák átbeszélése, a legjobb kezelési megoldások széles körű
kiterjesztése, negyedéves rendszerességgel klaszter szakmai napok szervezése,
belső és külső előadókkal.
·
Közös képzések megvalósítása. Külső képzéseken
az előfizetőkkel, ügyfelekkel dolgozó klaszter tagok gazdasági és üzleti
alapismereteit kívánjuk megteremteni, illetve marketing, kommunikációs és
projekt menedzsment ismereteket kívánunk fejleszteni. Belső képzéseken pedig rendszergazdai,
hálózatüzemeltetői képzést és tudásmegosztást tervezünk.
·
Közös informatikai platform kialakítása,
projektkezelés, csoportmunka és ügyvitel támogatás területen. Műszaki hálózat
menedzsment és vállalatirányítási rendszer bevezetése a projekt keretében az
érintett klasztertagok részére.
·
2-3 éves időtávon belül, fejlődő klaszterként
közös beruházások, eszközfejlesztések és gerinchálózat létesítések
megvalósítása, több klaszter tagvállalat közös beruházásában.
·
Közös beszerzések a fogyó eszközök terén. Az
erősítők, a modemek és hálózati kártyák piacán a beszerzések összehangolása, az
igények alapos felmérése és beszerzési keretszerződés megkötése a beszerzési
árak 10-15%-os csökkenését eredményezheti.
A fenti
üzleti helyzetre tekintettel az együttműködés kialakítása és fenntartása a
klaszter tag KKV vállalatok elemi érdeke.Az új hírközlési és informatikai
technológiák bevezetése, és az adott területen való sikeres alkalmazása számos
tesztelési, valamint kutatási – fejlesztési tevékenységet tesz szükségessé.
A szélessávú adathálózati technológiák mellett a klaszter tagok rövid
távon az alábbi K+F célokat, és innovációs tevékenységet jelölik meg: