Klaszter szakmai
program
·
Közös
fellépés a piacon az internet sávszélesség beszerzésével kapcsolatosan, a közös
beszerzés eredményeként létrejött internetet a klasztertagokhoz eljuttató
gerinchálózatok kiépítése, gazdaságos működtetése.
·
A
helyi hálózatokon internet és kábeltelevízió szolgáltatást nyújtó egyes
klaszter tagok számára az új technológiákhoz való hozzáférés biztosítása.
·
A
szerver technológiákban közös beruházások megvalósítása, közös üzemeltetés a
gyorsabb és hatékonyabb hibajavítás érdekében.
·
A
hosszú távú versenyképesség és méretgazdaságossági szempontok alapján a kiemelt
szaktudással rendelkező humán tőke osztott erőforrásként történő felhasználása,
az erőforrások elosztásának klaszteren belüli szervezése.
·
Az
előfizetők részéről egyre jelentősebb az igény a nagyobb sávszélességre. A
piacon a technológiák folyamatosan megújulnak, jelenleg a DOCSIS
3.0 szabvány szerint. Az innováció kutatáson, fejlesztésen és tesztelésen
keresztül valósul meg, a tevékenységnek a közös megvalósítása gazdaságos,
takarékos és szinergia lehetőségeket hordoz.
·
A
területen és a klaszter tagok között számos informatikai vállalkozó működik,
akik a felhasználók részére nyújtanak szolgáltatásokat. Ahhoz, hogy az
informatikai vállalkozók hatékonyan tudják a felhasználókat támogatni
munkájukban, tevékenységükben vagy csak egyszerűen az internet használatban,
mint szórakozási formában szükség van arra is, hogy ez a szakember-gárda is
ismerje a legújabb technológiákat, a hozzájuk kapcsolódó elemeket és
információkat. A tudás-átadás és az információ-csere egyik legjobb fóruma éppen
a térségi hírközlési és informatikai klaszter lehet.
Klaszter tagság
előnyei: közös beszerzések, tudásmegosztó szakmai napok, méretgazdaságos
működés
Technológiai innováció
megvalósítása és bevezetése a helyi kábel hálózatokon jelen lévő klasztertagok
részére kulcsfontosságú annak érdekében, hogy a jelenleg ismert legnagyobb
adathálózati (internet) sávszélességet tudják előfizetőik részére biztosítani.
Docsis 3.0 alkalmassá tétel, bevezetés, tesztelés és üzemeltetés, a kapcsolódó
szakmai tapasztalatok és tudás megosztása jelentik a feladat klaszteren belüli
megvalósításának fő lépéseit. A klaszter számos projekt működtetése mellett az
alábbi együttműködési lehetőségeket kínálja:
·
A legjobb tapasztalatok (bestpractice) bevezetése
a hálózat üzemeltetés területén. A hálózatok monitorozása, hibakeresése. Egyes
klaszter tagok különféle eszközbeszerzési pályázatokon korszerű műszereket
szereztek be, azonban nem rendelkeznek azzal a szaktudással, amivel a
rendelkezésre álló eszközöket és erőforrásokat optimálisan ki tudnák használni.
Felmerült problémák átbeszélése, a legjobb kezelési megoldások széles körű
kiterjesztése, negyedéves rendszerességgel klaszter szakmai napok szervezése,
belső és külső előadókkal.
·
Közös képzések megvalósítása. Külső képzéseken
az előfizetőkkel, ügyfelekkel dolgozó klaszter tagok gazdasági és üzleti
alapismereteit kívánjuk megteremteni, illetve marketing, kommunikációs és
projekt menedzsment ismereteket kívánunk fejleszteni. Belső képzéseken pedig rendszergazdai,
hálózatüzemeltetői képzést és tudásmegosztást tervezünk.
·
Közös informatikai platform kialakítása,
projektkezelés, csoportmunka és ügyvitel támogatás területen. Műszaki hálózat
menedzsment és vállalatirányítási rendszer bevezetése a projekt keretében az
érintett klasztertagok részére.
·
2-3 éves időtávon belül, fejlődő klaszterként
közös beruházások, eszközfejlesztések és gerinchálózat létesítések
megvalósítása, több klaszter tagvállalat közös beruházásában.
·
Közös beszerzések a fogyó eszközök terén. Az
erősítők, a modemek és hálózati kártyák piacán a beszerzések összehangolása, az
igények alapos felmérése és beszerzési keretszerződés megkötése a beszerzési
árak 10-15%-os csökkenését eredményezheti.
A fenti
üzleti helyzetre tekintettel az együttműködés kialakítása és fenntartása a
klaszter tag KKV vállalatok elemi érdeke.Az új hírközlési és informatikai
technológiák bevezetése, és az adott területen való sikeres alkalmazása számos
tesztelési, valamint kutatási – fejlesztési tevékenységet tesz szükségessé.
A szélessávú adathálózati technológiák mellett a klaszter tagok rövid
távon az alábbi K+F célokat, és innovációs tevékenységet jelölik meg:
Ügyfélszolgálat, elektronikus ügyfélszolgálat – szoros
közelségben az előfizetőkkel
A klaszter számára kiemelten
fontos, hogy ügyfeleik ne csupán a szigorúan vett szolgáltatást illetően
kaphassanak kiemelt minőséget, de a tágabban értelmezett szolgáltatás
értelmében az ügyfélszolgálat is ilyen lehessen. Az ügyfélszolgálat kiemelt
célja, hogy az ügyfeleket kellőképpen körültekintetően és komplex módon
tájékoztassa az aktuális akciókról, továbbá a szolgáltatásokhoz kapcsolódó
aktuális – akár jogszabályi – változásokról is.
Az adminisztráció magas
színvonalának érdekében minden olyan aktust, ami az ügyfelet érinti, teljes
vállalatirányítási rendszer alkalmazásával igyekszünk megfelelően rögzíteni.
Így van ez a szerződéskötéssel is. Az ügyfelek számos opciót választhatnak,
továbbá lehetőség van arra is, hogy egy későbbi időpontban, ha kedvezőbb
csomagajánlatot kaphatnak, akkor a fennálló szerződésüket az ügyfélszolgálaton
módosíthassák.
Mivel a tapasztalatok alapján
számos alkalommal van arra szükség, hogy ügyfeleink segítséget kérjenek, vagy
valamilyen – általuk fontosnak tartott – információt megosszanak velünk, 24
órás, a hét minden napján üzemelő üzenetrögzítős ügyfélszolgálatot hoztunk
létre. Az üzenetek a rögzítést követően azonnal email formátumban az ügyeletes
kollégákhoz kerülnek, akik a bejelentéstől függően visszahívják az ügyfelet,
vagy munkalap formájában a szakértőkhöz „delegálják” a feladatot.
Nyilvánvaló módon az
ügyfélszolgálat is akkor igazán hatékony, ha „nagyban” működtetik. A klaszter
tagjai számára külön-külön túl nagy anyagi megterhelést jelentene ennek a
rendszernek a működtetése, azonban az IP telefónia miatt arra is van lehetőség,
hogy az egyes tagok ügyfélszolgálati telefonszámai egy közös virtuális
telefonközpontba legyenek regisztrálva, így egy rendszerben kezelhetőek az
üzenetek, feladatok. A rendszer lehetővé teszi, hogy megfelelően gazdálkodva a
humánerőforrással, akár egyszerre csak egy műszaki ügyeletes kolléga is meg
tudja oldani a help-desk szolgáltatást távolról, több ezer ügyfelet
kiszolgálva.
Nagyon fontos, mondhatni kiemelt
feladatnak tekintjük, hogy a klaszter tagjai minden tekintetben a vonatkozó
jogszabályok szerint járjanak el. Ebbe beletartozik a tagok jogkövető
magatartása, de az ügyfelek részéről is ugyanezt várjuk el.
A fentiek okán folyamatosan azon
dolgozunk, hogy a klasztert alkotó vállalkozások mindegyike naprakész
információkkal rendelkezzen a hatályos ügyfélszolgálati jogi és
fogyasztóvédelmi előírásokat illetően is. Azért, hogy ezek a célok
maradéktalanul teljesülhessenek, rendszeresen klaszter szakmai napokat tartunk,
ahol a műszaki információk mellett az aktuális jogszabályi változásokra is
kitérünk.
A klaszter hisz abban a
Széchenyitől származó mondatban, ami a gazdasági prosperitás és az adott
közösség műveltsége, tudása közötti ok-okozati összefüggésre mutat rá. Éppen
ezért rendszeresen szervezünk az ügyfélszolgálatos munkatársaknak olyan
tanfolyamokat, képzéseket, ahol lényegre törő és gyakorlat-orientált
ismeretekhez juthatnak azért, hogy a munkájukat még jobban végezhessék.
Ahogyan már fentebb említettük,
abban hiszünk, hogy mind a Szolgáltatónak, mind az ügyfeleknek vannak jogaik és
kötelezettségeik. Sajnálatos tény, hogy egyes ügyfelek nem, vagy csak késve
tesznek eleget fizetési kötelezettségüknek. A helyzet kezelése rendkívül
fontos, hiszen a vállalkozások életpályájuk tervezésekor adott volumenű
bevétellel terveznek, de fontos azért is, mert a fizetés elmaradozása
demoralizáló hatású a többi ügyfél vonatkozásában. Ugyanakkor ezen behajtási
tevékenység végzése során sem tekinthetünk el a követendő magatartástól, éppen
ezért a teljes vállalatirányítási rendszerből naprakészen lekérdezhető adatok
alapján történik a felszólítás, és ha szükséges, akkor a jogi lépések. A
rendszer ugyanakkor megengedő is, hiszen lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy
tetszőleges fizetési határidőt kérhessen.
A klaszterek olyan iparági
horizontális szakmai szerveződések, ahol a tagok együttműködési pontokat
keresnek a közös és kölcsönös előnyök megszerzése érdekében. A szerveződési
forma elsősorban az angolszász országokban volt honos, majd a sikeres példa
alapján az Európai Unióban is preferált szerveződési formává vált.
Magyarországon először a néhány éve indult el a kezdeményezés. Alapelve a
hálózati elvű szerveződés.
A dél-alföldi régió számos pontján komoly problémát jelent az informatikai és hírközlési rendszerek fejletlensége. A klaszter feladatának tekinti, hogy a régió minden településen magas szintű és versenyképes árú informatikai és hírközlési szolgáltatások álljanak a lakosság, az önkormányzatok és a vállalkozások rendelkezésére. Küldetésünk, hogy a régió minden pontjára a legkorszerűbb digitális televízió és a legnagyobb sávszélességű internet kapcsolat jusson el optikai gerinchálózaton, miközben a klaszter tagvállalat helyi üzemeltetők magas hozzáadott értékű informatikai és ügyfélszolgálati munkával teszik a szolgáltatás-csomagot igazán értékessé a felhasználók számára.
A Dél-alföldi hírközlési és informatikai Klaszter
létrehozásával eredményesen javítottuk a régióban működő informatikai és
hírközlési vállalkozások versenyképességét.
A Dél-alföldi hírközlési és
informatikai Klaszter fő célja a dél-alföldi régió hírközlési és informatikai
helyzetének előmozdítása, az iparág és a piac fejlődésének a biztosítása, a
szükséges infrastrukturális, műszaki, informatikai és kommunikációs feltételek
megteremtése. A Dél-alföldi hírközlési és informatikai Klaszter vállalása és
alapfeladata a szinergikus kapcsolatok erősítése, a hálózatos együttműködésből
adódó komparatív előnyök kiaknázása, a kapcsolódó humán erőforrás-fejlesztési,
tanácsadási, és partnerség-szervezési tevékenység folytatása. A Dél-alföldi
hírközlési és informatikai Klaszter jogi formáját tekintve nem önálló jogi
személyiségű, önkéntesen szerveződött non-profit szervezet, amely polgárjogi
társulási megállapodással létrejött hálózatot alkotva, közös célok elérése
érdekében tevékenykedik.
·
Vezetékes
hírközlési hálózatépítés
·
Közműhálózat
építési földmunkák
·
Ügyfélszolgálati
tevékenység és támogatás
·
IP
alapú telefonszolgáltatás és menedzselés
·
D3
szabványú modemes végpontok üzemeltetése
·
Előfizetői
bekötés és hibajavítási tevékenység
·
Kábeltelevíziós
fejállomási központok üzemeltetése
·
Internetes
fejállomások működtetése és felügyelete
·
Hálózati
útválasztó eszközök kezelése és beállítása
·
Informatikai
célú hálózatépítés és karbantartás
·
Optikai
kábelek hegesztése, hibakeresése és mérése
·
Fényvezető
kábellel kiszolgált kiemelt végpontok ellátása
·
Közösségi
és térfigyelő kamerarendszerek telepítése
·
Napenergia
hasznosítás, zöldenergia termelés
·
Szoftverfejlesztés
és egyedi programozási feladatok
·
Hálózat
menedzsment szoftverek kezelése
·
Pályázati
és üzleti tanácsadás a fejlesztésekhez
·
Általános
jogi és gazdasági tanácsadás vállalkozóknak
·
DVB-C
digitális televíziózás, IP alapú televízió
·
Digitális
átállás megvalósítási projekt
·
Hálózati
együttműködés, információ-szolgáltatás
·
Tudásmegosztó
szakmai rendezvények
·
Egységes
marketing és üzleti kommunikáció
·
Stratégiai
tervezés és megvalósítás támogatása
·
Közös
beruházások tervezése, előkészítése és megvalósítása
·
Adatbázis
kezelés, partnerközvetítés, közös beszerzések